Miks peaks auto konditsioneeri hooldama iga 2 aasta tagant?

A vintage car surrounded by classic tools and equipment in a workshop setting.

Miks peaks auto konditsioneeri hooldama iga 2 aasta tagant?

Auto konditsioneer kuulub nende süsteemide hulka, mille olemasolu tunned eelkõige siis, kui see enam ei tööta. Kuumal suvepäeval, kui salong jääb jahedaks või konditsioneer lülitub küll sisse, aga ei jahuta, hakkab juht sageli alles siis mõtlema, kas ja millal oleks tulnud midagi hooldada.

Kuid tegelikult ei pea konditsioneer üldse rikki minema selleks, et vajada tähelepanu – isegi täiesti töötav kliimasüsteem vajab hooldust. Autoasjatundjad soovitavad konditsioneeri kontrollida ja hooldada iga 2 aasta järel. Allpool selgitame, miks see oluline on ja mida see täpselt tähendab.

🌬️ Kas külmaine kaob iseenesest? Tegelikult küll.

Paljud autojuhid arvavad, et kui süsteem töötab, siis on kõik korras. Tegelikult on iga auto konditsioneer kerge lekkeallikas juba oma olemuselt. Süsteem ei ole kunagi täiesti hermeetiline – isegi uuel autol kaob aastas umbes 10% külmaainest loodusliku hajumise kaudu.

Vanematel sõidukitel, kus tihendid on väsinud või ühenduskohad kulunud, võib see kadu olla palju suurem. Ühel hetkel jõuab külmaine tase kriitilise piirini ja salong enam ei jahtu – aga kahju on selleks hetkeks juba alanud.

Mida põhjustab liiga madal külmaine tase?

  • Halvenenud jahutusvõime – salong ei muutu enam mõnusalt jahedaks
  • Määrdeõli ringlus väheneb – külmaine liikumine aitab määrdeõlil jõuda kõikidesse komponentidesse
  • Kompressori kulumine – kui määrimine ei toimi, kulub kõige kallim osa kogu süsteemis
  • Suurenenud kütusekulu – konditsioneer töötab raskemalt ja kulutab rohkem energiat

🔧 Mida sisaldab korralik hooldus?

Auto konditsioneeri hooldus ei tähenda ainult gaasi lisamist. Tegemist on mitmeastmelise protsessiga, mille eesmärk on süsteemi üldine tervis.

Tüüpiline hooldus sisaldab:

  • Vaakumtesti – eemaldatakse kogu külmaine ning süsteemi hoitakse vaakumis, et selgitada välja võimalikud lekked
  • Õige koguse külmaaine lisamine – vastavalt konkreetse auto tehaseandmetele
  • Määrdeõli ja UV-värvaine lisamine – et süsteem saaks korralikult töötada ja tulevikus oleks võimalik vajadusel leket visuaalselt tuvastada
  • Töövõime kontroll – mõõdetakse puhumistemperatuuri ja jälgitakse, kas kompressor töötab õigesti

Kui süsteem on täiesti tühi või ei pea vaakumit, saab see välja tulla kohe protsessi alguses – nii väldid asjatut täitmist või kalli külmaaine raiskamist.

🕓 Millal peaksid hoolduse peale mõtlema?

Kui sa ei tea, millal konditsioneeri viimati täideti või kontrolliti, võib see juba viidata vajadusele ülevaatuseks.

Eriti tasub hooldusele mõelda, kui:

  • Konditsioneer töötab, aga ei jahuta nii hästi kui varem
  • Töötamise ajal kostab ebatavalist häält või vibratsiooni
  • Auto on vanem kui 5 aastat ja pole kunagi täidetud
  • Süsteemi pole talve jooksul üldse kasutatud (kuivus võib kahjustada tihendeid)

✅ Kokkuvõte: hooldus = kokkuhoid ja kindlus

  • Regulaarne hooldus iga 2 aasta tagant hoiab konditsioneeri töökorras
  • Aitab säilitada kompressori töökindluse ja pikendada süsteemi eluiga
  • Külmaine madal tase ei ole normaalne – see viib tasapisi tõrgeteni
  • Meie juures Sakus kontrollime süsteemi seisukorda tasuta
  • Kui kõik on korras, siis ütleme seda ausalt. Kui mitte, teeme töö kiiresti ja korrektselt ära

🎯 Broneeri aeg ja tule läbi

Kontroll on tasuta, ja kui täitmine vajalik, saad selle tehtud juba 30–45 minutiga.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Scroll to Top